1. MASS-MEDIA-substantiv-comunicaţii de masă
Asamblu de mijloace de informare in masa caracterizate printr-o
difuziune larga(se adreseaza unui numar foarte ridicat de persoane)
si printr-o audienta nationala (si chiar internationala).(engleză)
2. MARKETER
Specialist in marketing(in internet-online marketer).
3. MARKETING-
s.n.
Disciplină şi activitate comercială care porneşte
de la cunoaşterea curentă şi în perspectivă a nevoilor cumpărătorilor, spre a
satisface operativ aceste nevoi.(engleză-marketing)
Notiune relativ noua, de origine anglo-saxona,marketing este
participiul prezent al verbului to
market (a face comert).A aparut pentru prima oara in America, la
inceputul acestui secol,insa dezvoltarea sa impetuosa are loc dupa cel de-al
doilea razboi mondial,odata cu explozia ecnomica din Statele Unite.
4. MARKETING
DE NISA
Activitate de
identificare a unui segment ingust in cadrul pietei (unei nise de piata),foarte
atractiv(profitabil),asupra caruia firma isi concentreaza eforturile de
marketing.
5. MARKETING DIFERENTIAT
Strategie de marketing potrivit carea firma
selecteaza cateva(macro) segmente de piata asupra carea actioneaza cu programe
de marketing diferentiate(adapteaza fiecarui segment produsele, politica de
pret,distributia,comunicatiile).
6. MARKETING DIRECT
Vanzare
directa , personalizata prin contactul nemijlocit al vanzatorului cu
cumparatorul(in magazine proprii, prin agenti mandatari)/.Tehnici personalizate
sau impersonale de vanzare prin corespondenta, vanzare prin catalog,vanzare
prin telefon, teleshopping,comert electronic etc.
7. MARKETING INTERNATIONAL
Situatiein care firma opereaza pe una sau mai
multe piete externe,prin politici de marketing adaptate conditiilor locale(mix
de produse,nume de marca,politica de comunicatie-specifice mediului
economic,social si cultural,nevoilor si gusturilor consumatorilor).Modalitati
de acces pe o piata externa:investitie directa,societati mixte,licentiere,export.
8. MARKETING GLOBAL
Strategie
constand in decizia de abordare globala a pietei,in incercarea acoperirii
maxime cu produsele firmei si de satisfacere deplina a cerintelor
consumatorilor.In acest caz,segmentele de piata au dimensiune nationala sau
transnationala,iar programele operationale de marketing cauta sa adapteze
produsul particularitatilor nationale si regionale ale consumatorilor.Numai
companiile mari pot sa dezvolte o strategie de
marketing global, prin marketing diferentiat si nediferentiat.
9. MARKETING-MIX
Combinarea
ansamblului politicilor de produs,pret,distributie si promovare utilizat de o
companie pentru atingerea obiectivelor de marketing pe piata-tinta/piata
potentiala.Mixul de marketing reprezinta un concept esential al teoriei marketingului
modern.
10.
MARKETING
NEDIFERENTIAT
Strategie de
marketing,constand in ignorarea diferentelor existente intre sagmentele de
piata(firma urmareste acoperirea intregii piete potentiale cu aceeasi
oferta,aplicand o politica identica tuturor segmentelor).
11.
MARKETING
OPERATIONAL/TACTIC
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu